ՎԱՐԿԱՅԻՆ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ և ՍՔՈՐ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

Վարկի տրամադրման վերաբերյալ որոշման կայացման հարցում կարևոր դեր ունեն հաճախորդի վարկային պատմությունը և վարկային ամփոփ սքոր գնահատականը, քանի որ Բանկը մինչ վարկ տրամադրելու որոշում կայացնելը, ուսումնասիրվում է հաճախորդի վարկային պատմությունն ու գնահատում, թե որքանով է վերջինս պատասխանատու՝ որպես վարկառու։

Վարկային պատմությունը հաճախորդի ֆինանսական պարտավորությունների վերաբերյալ ամփոփ տեղեկատվություն է, որն իրենից ներկայացնում է տվյալ անձի վարկային վարքագիծը՝ գործող և մարված պարտավորությունների, կատարված վճարումների, ինչպես նաև տրված երաշխավորությունների վերաբերյալ տեղեկատվությունը։ Դրական վարկային պատմություն հնարավոր է ձևավորել վարկերն առանց ուշացումների մարելու, դրանք նպատակային օգտագործելու դեպքում։ Տարիների ընթացքում ձևավորված «Վատ վարկային պատմությունը» կարող է հանդիսանալ ֆինանսավորման տրամադրման մերժման պատճառ։

Վարկային պատմության մեջ ներառվում են հարցման պահին նախորդող 5 տարիների վերաբերյալ տվյալները, և այն ձևավորվում է՝

  • հաճախորդի ստացած վարկային պարտավորություններից, այդ թվում՝ դրանց քանակից և գումարից,
  • յուրաքանչյուր պարտավորության գումարից, տեսակից, ժամկետներից,
  • պարտավորությունների ապահովում հանդիսացող գրավների վերաբերյալ տեղեկատվությունից,
  • պարտավորությունների մարումների կատարման պարտաճանաչությունից (ժամանակին են վճարվել տոկոսներն ու մայր գումարը, թե՝ ոչ),
  • այլ անձանց տրամադրված երաշխավորություններից, դրանց քանակից և գումարից, յուրաքանչյուր երաշխավորությամբ ապահովված վարկի տեսակից, ժամկետներից և գրավների վերաբերյալ տեղեկատվությունից,
  • պարտավորությունների և երաշխավորությունների գծով ժամկետանց օրերի/գումարների առկայությունից, ինչպես նաև դրանց համար սահմանված տույժ ու տուգանքներից,
  • չվճարված կամ ուշացված դեբիտորական պարտավորություններից։

Սքոր գնահատականը հաճախորդի վարկային պատմության ուսումնասիրության հիման վրա ձևավորված վարկունակության և վարկարժանության թվային գնահատականն է, որը ցույց է տալիս՝ որքանով է հաճախորդը պարտաճանաչ որպես վարկառու: Եթե հաճախորդը երբևէ վարկ չի ունեցել, ապա վերջինս չի կարող նաև ունենալ սքոր գնահատական։

Որպես հաճախորդի սքոր գնահատական «ԱյԴի Բանկ» ՓԲԸ կողմից կիրառվում է Բանկի սեփական սքոր գնահատականը, որի հիմքում ընկած հիմնական գործոններն են՝

 

 Սքոր գնահատականի հիմքում ընկած    հիմնական գործոններ

   Ազդեցությունը սքոր գնահատականի վրա

 Վարկերի սպասարկման որակ

 Վարկային պարտավորությունների ուշացումներով կատարումը մեծ   հավանականությամբ նվազեցնում է սքոր գնահատականը

 Վարկային պատմության վաղեմություն

 Երկար վարկային պատմությունը մեծ հավանականությամբ բարելավում է սքոր   գնահատականը

 Ծանրաբեռնվածություն (գործող   վարկերի   քանակ և մնացորդ)

 Հաճախորդի վարկային բարձր ծանրաբեռնվածությունը մեծ   հավանականությամբ նվազեցնում է սքոր գնահատականը

 Նոր վարկային դիմումների քանակ,   հաճախականություն

 

 Նոր վարկի տրամադրման համար կատարվող հարցումների քանակը և   հաճախականությունը մեծ հավանականությամբ նվազեցնում են սքոր   գնահատականը

 Աշխատանքային փորձ

 Երկար աշխատանքային փորձը մեծ հավանականությամբ բարելավում է սքոր   գնահատականը

 Եկամուտների մեծություն

 Հաճախորդի բարձր եկամուտների առկայությունը մեծ հավանականությամբ   բարելավում է սքոր գնահատականը

 

Վարկային հարցման ազդեցությունը սքոր գնահատականի վրա

Հաճախորդի կողմից տրված համաձայնության հիման վրա` «ԱյԴի Բանկ» ՓԲԸ կողմից իրականացվում են հարցումներ «ԱՔՌԱ Քրեդիտ Ռեփորթինգ» ՓԲԸ-ից (այսուհետ՝ Վարկային բյուրո)՝ վարկային պատմության վերաբերյալ՝ վերջինիս նախաձեռնությամբ նոր վարկի տրամադրման/գործող վարկի գումարի ավելացման հնարավորությունները դիտարկելու, երրորդ անձի/անձանց պարտավորությունների երաշխավոր լինելու, ինչպես նաև գործող դրամական պարտավորություններ ունենալու դեպքերում։ Կախված թե հաճախորդը ինչ ծառայության դիմում է ներկայացրել՝ իրականացվող վարկային հարցման տեսակը տարբեր կերպ կարող է ազդել սքոր գնահատականների վրա։ Հարցումների նպատակների և սքոր գնահատականների վրա դրանց ազդեցության վերաբերյալ մանրամասները ներկայացված են ստորև աղյուսակում․

   Վարկային հարցման նպատակ

   Ազդեցությունը սքոր գնահատականի վրա

 նոր վարկային դիմում

 մեծ հավանականությամբ նվազեցնում է

 երաշխավոր անձ – նոր վարկային դիմում

 մեծ հավանականությամբ նվազեցնում է

 փոխկապակցված անձ

 չի ազդում

 գործող վարկի մոնիթորինգ

 չի ազդում

 այլ բանկային ծառայություններ

 չի ազդում

Սխալ կամ թերի տվյաների շտկում

Եթե հաճախորդի վարկային պատմության մեջ առկա են սխալ կամ թերի տվյալներ, ապա պարզաբանման և ուղղման նպատակով վերջինս կարող է այդ մասին տեղեկացնել Վարկային բյուրո կամ ուղղակիորեն դիմել տեղեկատվություն տրամադրող Բանկին: Վարկային բյուրոյին տեղեկացումը կարող է իրականացվել համապատասխան գրավոր դիմում ներկայացնելու միջոցով կամ էլեկտրոնային եղանակով՝ առցանց ռեժիմում "Իմ ԱՔՌԱ" անձնական գրասենյակից:

Վարկային պատմության և սքոր գնահատականի բարելավման քայլեր

Վարկային պատմությունը և սքոր գնահատականը բարելավելու համար անհրաժեշտ է նախ շտկել դրանք վատթարացնող հիմնական պատճառները, մասնավորապես` հարկավոր է առաջին իսկ հնարավորության դեպքում արագ մարել գործող ժամկետանց պարտավորությունները, ինչպես նաև`

  • թեթևացնել վարկային բեռը` մարելով գործող վարկերը՝ մասամբ կամ ամբողջությամբ,
  • մարումները կատարել սահմանված գրաֆիկին համապատասխան` բացառելով ուշացումները և ցուցաբերելով ճշտապահ վարքագիծ,
  • նվազեցնել տրված երաշխավորությունները` կրճատելով դրանց քանակը, գումարը, ինչպես նաև առկայության դեպքում ապահովելով այս մասով ժամկետանց պարտավորությունների լրիվ մարումը,
  • խուսափել անվստահելի անձանց համար երաշխավոր դառնալուց,
  • խուսափել հաճախակի նոր վարկերի ստացման համար դիմումներ ներկայացնելուց:


  • Մանրամասները՝ abcfinance.am և acra.am հղումներում։
© 2024 All rights reserved by IDBank
ԲԱՆԿԸ ՎԵՐԱՀՍԿՎՈՒՄ Է ՀՀ ԿԲ ԿՈՂՄԻՑ
Էջը թարմացվել է 15.08.2024 09:48
Կայքի նախագծումը և պատրաստումը՝ Новый сайт